En helknäpp dag..

Vaknade inatt. Klockan var 02:15 men jag trodde det var dags att gå upp (tills jag kollade på klockan).
Det var kolsvart överallt, strömmen hade gått och jag hörde hur mycket det stormade där ute. Det lät som om väggarna skulle flyga iväg. Och man hörde hur saker där ute flög iväg och slog emot o bankade. Jag somnade om.
Sedan vaknade jag 07:30. Fortfarande ingen ström. Annars brukar jag ligga kvar i sängen en bra stund. Men så fort det händer något blir man liksom "pigg". Tankarna om hur det skulle bli med skolan for runt i huvudet. Sms:ade en massa folk och så och fick veta att skolan var inställd. Jag blev ganska glad. Men det kändes rätt konstigt ändå.
Först hade jag tänkt lägga mig och sova igen, men det gick ju såklart inte att somna om.
Vid 10-tiden kom Malin & Fanny hit utan förvarning. Vi hade inte så mycket att göra utan ström. Men till slut kom strömmen tillbaks ändå.
På eftermiddagen har jag inte gjort så mycket. Fikat, kollat film, suttit vid datorn. Ungefär det ja.
Nu ikväll hade jag tänkt plugga lite, men får se om jag orkar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

RSS 2.0